fbpx

Mekka surferów na Teneryfie – El Medano

El Medano

Kiedy wylądowaliśmy na Teneryfie, wzięliśmy taksówkę i udaliśmy się do apartamentu. Jednak po drodze jedno miejsce przykuło moją uwagę. Zachodziło już słońce, zauważyłam plażę, a w wodzie kilkadziesiąt kitesurferów. Cała plaża była poświęcona jedynie im. To było coś. Nigdy nie widziałam tylu surferów na raz, w jednym miejscu. W ostatni dzień naszego pobytu na Teneryfie udaliśmy się jednak do El Medano. Próbowałam się tam udać codziennie przez cały Nasz pobyt. Teneryfa jednak jest bardzo wciągająca i Nasze popołudnia codziennie wypełnione były przeróżnymi atrakcjami i zwiedzaniem. Nigdy nie udało Nam się zahaczyć zachodu słońca w El Medano.

el medano, view, tenerife

el medano, tenerife, surfing

restaurant veinte 04 - surf cafe, el medano, teneryfie
Bardzo polecam tą restaurację! Viente 04 – surf cafe, El Medano!
Jest to rzeczywiście mekka surferów.

Jest tam wiele szkół uczących surfowania, kitesurfingu, windsurfingu itp. Sama plaża wygląda bardzo interesująco. Po jej prawej stronie widać górę, przypominającą piramidę, jakby ktoś dosłownie usypał ją z piasku. Po lewej stronie wiatr i fale wyżłobiły w piasku małe klify. Przechodząc deptakiem znów widziałam piasek, mieniący się jak tęcza w słońcu. Ludzie mimo temperatury 25 stopni chodzili w kurtkach i długich spodniach, by zakryć się przed potężnym wiatrem i piaskiem uderzającym o ciało. Przeszliśmy kawałek dalej. Doszliśmy do małego mola. Na jego ławkach wygrzewało się mnóstwo ludzi, tam piasek już nie dokuczał. Idąc dalej doszliśmy do małego ryneczku, na którym rozłożony był targ. Zatrzymaliśmy się przy mężczyźnie, który wyszywał na maszynie do szycia różne obrazki. Zabawiając przy tym tłum, który się wokół niego zebrał. Ludzie byli bardzo serdeczni, nie oczekujący od Ciebie zbyt wiele. Idealne miejsce dla surferów oraz ludzi ceniących sobie spokój i relaks.