Playa de la Tejita

Jest to miejsce wybierane przez fotografów, którzy chcą ująć przepiękny wschód słońca. Słońce wyłania się tam zza góry, zwanej montana Roja. Zatrzymaliśmy się niedaleko Playa de la Tejita, ze względu na to, że jest tam taniej i jest blisko lotniska. Wokół jest kilka restauracji, autobusy, duży market z kawiarniami, sklepami spożywczymi, no i oczywiście słynna plaża o czerwonym piasku. Playa de la Tejita jest położona na południu wyspy, to był jeden z ważniejszych czynników podczas wyboru noclegu. Południe Teneryfy jest o wiele cieplejsze niż północ. Przed wyjazdem czytałam, że pogoda w północnej części wyspy jest zdecydowanie gorsza niż na południu. To zdecydowanie prawda. Niebo na północy jest zachmurzone, natomiast w Naszych okolicach nie było ani jednej chmury.

Nasza pierwsza wizyta na tej plaży odbyła się z samego rana.

Jako, że normalnie pracujemy tylko w nocy, to jako jedyni nie mogliśmy normalnie spać. Obudziliśmy się ok. 4 rano i postanowiliśmy iść na wschód słońca na plażę. Nie planowaliśmy tego, po prostu się ubraliśmy i ruszyliśmy przed siebie. Kiedy wychodziliśmy z domu, na dworze było jeszcze ciemno, przeszliśmy się wiec po okolicy, sprawdziliśmy komunikację miejską i kiedy zaczęło się przejaśniać, to udaliśmy się prosto na plażę. Nie byliśmy tam sami. Okazało się, że jest to dobre miejsce na oglądanie wschodu słońca, ponieważ słońce wschodzi zza La Montana Roja (czerwona góra)! Plaża jest piaszczysta, ale ma brązowaw0-czerwony kolor. Niebo mieniło się wieloma kolorami, od różu po pomarańcz. Wiatr przesuwał piaskiem tak, że mienił się on na złoto. Plaża oblegana była przez fotografów i miejscowych, którzy przechadzali się ze swoimi pupilami po plaży. Niesamowity widok, coś co warto zobaczyć. Zatrzymać się na chwilę i spojrzeć na coś tak prosto pięknego.

Zakątek dla nudystów.

Playa de la Tejita słynie nie tylko z czerwonej góry, pięknych wschodów słońca i urokliwego piasku. To na nią udają się nudyści, którzy szukają odrobiny prywatności. Na zdjęciu powyżej widać małą kładkę. Tuż przed nią jest zatoczka, w której lubią opalać się nudyści. Zdjęć nie posiadam, z wiadomych względów :) Wiele osób próbuje również swoich sił w wspinaczce na słynną górę.  Okolicę playa de la Tejita serdecznie polecam wszystkim, którzy szukają tańszego roziwązania na pobyt na Teneryfie. Mieści się niedaleko lotniska – na którym można wypożyczyć samochód. Jest tam bardzo słonecznie – ALE bardzo wietrznie, przez co i  chłodniej, niż np. w oddalone o 20min. samochodem Los Cristianos. Idealne miejsce dla osób, które chcą odpocząć od zgiełku. Niedaleko mieści się również stadnina konna, duży market oraz miasteczko kochane przez surferów – El Medano. Idealne do zwiedzania w popołudnie. Serdecznie polecamy!